fredag 12 oktober 2007

Jaha, så här i första inlägget krävs kanske en förklaring till titeln/överskriften på bloggen. "Världen enligt..." beror nog helt enkelt på att jag för tredje gången just läst ut boken "Garp och hans värld" av John Irving. "...en tunnjunkare" är helt enkel en titel som förekom i branschen jag verkar i. Jag är bla. guide i en visningsgruva från 1700 talet och under den tiden fanns en uppsjö av titlar. Hierarkaliskt så det förslog eller stora karriärmöjligheter om man hellre vill uttrycka det så. Jag har jobbat för länge för att vara bara gruvdräng men att kalla sig gruvfogde känns lite förmätet. Tunnjunkare fanns nånstans mitt på skalan så det får duga. Har du 7 minuter och 20 sekunder att slå ihjäl så kolla på min arbetsplats här: http://www.ohappa.se/Show/object.asp?oid=27

1 kommentar:

ocool sa...

Härligt med gruvfogdens blogg (kommer Du ändå alltid att vara för oss bybor) . Kommer att läsa varje dag och förväntar mig vederkvickelse för min arma själ....